Internet Service Providers

Internet Service Providers

Referenties Quarantainenet

Een overzicht van onze belangrijkste referenties

Lees meer

ISP’s zijn steeds nadrukkelijker bezig om zich als hoogwaardige dienstverleners te positioneren in de strijd om de gunst van de klant. Er wordt steeds met grote belangstelling gekeken naar de Providermonitor van de Consumentenbond. Tegelijk zijn de marges op internetverbindingen beperkt, en is het dus noodzakelijk om met slimme, geautomatiseerde tooling de klantervaring zo goed mogelijk te maken.

Qnet van Quarantainenet helpt u om resultaten te halen. De geïntegreerde detectiecomponenten van Qnet signaleren wie van uw klanten met malware geïnfecteerd is, of u laat geautomatiseerd (externe) rapportages, zoals die van AbuseHUB, door het systeem verwerken. Door klanten die te kampen hebben met een malware-infectie niet langer dure brieven te sturen, telefonisch te benaderen of zelfs geheel af te sluiten, maar ze volautomatisch te voorzien van een self-service quarantaine-internetpagina, doet u dit op een kosteneffectieve en tegelijkertijd klantvriendelijke wijze. Op de quarantainepagina krijgen uw klanten informatie over wat er aan de hand is, hoe het probleem opgelost kan worden en hoe de klant het probleem in de toekomst kan voorkomen. Bronnen om het probleem op te lossen, zoals Windows Updates en antivirus-software blijven beschikbaar. Zo kunt u uw netwerk schoon houden, vermindert u de beheerslast op uw abuse-afdeling en waarschuwt u uw klanten voor de gevaren die zij lopen. Ervaringen uit het veld leren dat klanten deze aanpak zeer waarderen.

Ook klanten die hun rekening niet betalen kunt u met Qnet tot actie bewegen. Door de internetverbinding van deze klanten automatisch te beperken, worden alle internetpagina’s die hij opvraagt vervangen door de mededeling dat zijn internetverbinding is beperkt vanwege het niet betalen. Vanaf die pagina is het mogelijk om direct naar een telebankier-omgeving te gaan, zodat uw klant zijn rekening kan voldoen. Als de betaling in uw administratie verwerkt is, wordt de beperking automatisch weer opgeheven. Een groot voordeel van deze manier van afhandelen ten opzichte van het geheel uitschakelen van de verbinding, is dat uw klant op de hoogte is wat er speelt en in staat blijft om te betalen. Zo komen er minder aanvullende calls op uw servicedesk(s) binnen. Door deze digitale, geautomatiseerde, afhandeling vermijdt u het sturen van dure brieven en het inschakelen van dure incassobureaus of deurwaarders.

Wilt u weten wat Qnet voor u kan betekenen? Neem contact met ons op!